Частина 2:
Читаємо за кодами
Що таке SIP-відповідь зрозуміти легко та просто, прочитавши нашу статтю. Перша частина.
Часто зустрічаються SIP-відповіді в Окі-Токі та ймовірні причини їх виникнення (про інші пишуть тут , а взагалі про все – тут ):
Стаття відноситься до продуктів: Хмарний колл-центр
1. Чому дзвінок завершується невдачею із SIP 100?
У будь-якого IP-телефону, АТС та постачальника зв’язку є своє обмеження на тривалість обробки дзвінка: якщо постачальник після прийняття дзвінка в роботу (SIP 100) нічого не повідомляє про хід обробки дзвінка, то дзвінок примусово завершують (у нашому випадку через 10 секунд ). Зазвичай, у робочих умовах, від SIP 100 до будь-якої іншої відповіді проходить 0,1 – 3 секунди. Це практична норма. А 10 секунд – це вже не ок, потрібен розгляд та участь постачальника телефонії. Просто уявіть – Ви натиснули на своєму мобільному телефоні кнопку “Зателефонувати”, а гудки пішли лише через 12-15 секунд. Це не можна вважати нормою 🙂
2. SIP 403 – означає “заборонено” (forbidden):
- Дзвінок на неіснуючий номер;
- Закінчився баланс на шлюзі sip-телефонії, яка використовувалася для здійснення дзвінка;
- Ви намагаєтеся здійснити дзвінок у тому напрямку, який заблокований постачальником зв’язку (наприклад, зателефонували до іншої країни, а постачальник дозволяє дзвонити лише всередині країни);
- Реєстрація SIP-шлюзу не активна. У цьому випадку постачальник відбиває запит на використання неактивного шлюзу.
3. SIP 404 – номер не знайдено (Not found):
- Дзвінок на неіснуючий номер (Як варіант, деякі постачальники можуть віддавати таку помилку, якщо, наприклад, Ви здійснили дзвінок через префікс “7”, а постачальник розпізнає номери тільки з префіксом “8”. Це вирішується установкою в сип- шлюзі перетворення);
- Реєстрація SIP-шлюзу не активна. Постачальник відбиває запит на використання неактивного шлюзу.
4. SIP 480 – абонент недоступний або номер не обслуговується
- Найчастіше означає те, як і розшифровується. Апарат поза зоною дії мережі, номер не обслуговується тощо;
- Деякі постачальники можуть помилково надсилати нам відповідь при гудках (де потрібно відправляти SIP 180/183);
- Щось сталося на стороні постачальника і він почав визначати всі номери як неактивні.
5. SIP 503 – внутрішня помилка сервера телефонії (Internal server error)
- Реєстрація SIP-шлюзу не активна. У цьому випадку постачальник відбиває запит на використання неактивного шлюзу;
- Можливо закінчився баланс на рахунку сипу.
- Будь-яка інша причина, пов’язана із внутрішніми проблемами на сервері телефонії.
6. SIP 603 – Усі картки зайняті (Decline)
- З’являється тоді, коли Ви намагаєтеся зайняти лінію постачальника в той час, як всі лінії вже зайняті іншими дзвінками (або всі лінії недоступні з будь-якої іншої причини).
Як ви помітили, постачальники телефонії описують однакові ситуації різними кодами. Це відбувається в першу чергу через те, що SIP стандарт описує встановлення зв’язку та проблеми, пов’язані з нею, а не помилки пов’язані з “бізнесом”.
Крім цього, різночитання можуть статися і через технічні проблеми (різні налаштування обладнання , різні реалізації стандарту тощо)
Тому ми рекомендуємо зібрати кілька свіжих прикладів у вигляді номера абонента та точного часу дзвінка та звернутися з ними до постачальника. Якщо вас відповідь не влаштує – то звертайтеся до нас, ми завжди будемо на вашій стороні.
Як зробити звіт по SIP дзвінкам дивіться тут.
Успіхів !
Станіслав Лучкін