У процесі роботи з IP телефонією, хмарними АТС та Окі-Токі зокрема, Ви обов’язково почуєте або побачите щось на кшталт “Ми бачимо SIP 404 з вашого боку” або “Приходить 100 SIP і все”. Ні, це не все, якщо ви залишаєтесь у нерозумінні. Що таке SIP-відповідь зрозуміти легко і просто, прочитавши нашу статтю.
Стаття відноситься до продуктів: Хмарний колл-центр
З чайників в електрочайники
Те, що Ви бачите як помилку – це остання SIP-відповідь, яка приходить від SIP-провайдера при завершенні дзвінка. Дзвінок умовно можна поділити на 6 етапів:
1. Ми надсилаємо SIP-провайдеру запит на здійснення дзвінка (так званий INVITE)
2. Ми отримуємо першу сіп відповідь “SIP 0” (пацієнт живий, запит до них дійшов)
3. Ми отримуємо SIP 100 (SIP-провайдер нам повідомив, що з’єднання між окі-токі та SIP-провайдером успішно здійснено)
4. А далі вже за ситуацією:
- Спочатку SIP-провайдер буде намагатися зателефонувати клієнту. І як тільки почне, то надішле нам SIP 100. Якщо не дозвониться за час виклику, то останньою сіп-відповіддю буде саме SIP18X : Немає відповіді (SIP 180 або SIP 183).
- Далі. буває і Зайнято (SIP 486), хоча у сучасному світі багатоканального зв’язку це трапляється все рідше.
- Найчастіше якщо щось не так, то цьому відповідає якась помилка зв’язку (403, 404, 503, 486, 480 і так далі), то вона і буде останньою відповіддю. (Примітка: по SIP відповіді не можна нічого сказати про якість зв’язку.)
- Якщо клієнт візьме слухавку, то останньою його сіп-відповіддю буде SIP 200.
5. У випадку успішного з’єднання (SIP 200), SIP-провайдер зв’язку нам повідомляє про те, що абонент взяв слухавку (в сіп-телефонії це називається “connect”)
6. При завершенні розмови, у технічному лозі дзвінка ми можемо визначити сторону, що завершила дзвінок. Завершення з боку Окі-Токі позначається як “kill”, а завершення з боку SIP-провайдера або абонента – “finish”.
Ось і все що потрібно знати для початку.

Резюме
SIP-відповіді при дзвінках – це не повідомлення (або помилки) Окі-Токі, а останні відповіді від SIP-провайдера і тільки він точно може назвати точну причину їх появи як результату дзвінка;
Є причина, за якою ми відбиваємо дзвінок помилкою – це SIP9ХХ – або “Напрямок заблоковано”. Помилка відбувається у випадку, коли оператор здійснює дзвінок на номер з префіксом, який не прописаний у дозволених напрямках підключеного SIP-шлюзу (SIP-провайдера);
SIP-відповіді повідомляють про стан з’єднання і не містять інформацію про його якість.
Якщо SIP 180/183 або SIP 200 можуть і не викликати додаткових питань, то що означають решта? Дивіться Частину 2.
Як зробити звіт по SIP дзвінкам дивіться тут.

