Ми звикли набирати номери телефонів по-різному – хтось набирає всі номери, навіть міські з префіксом міста, як на мобільному (044 4968432), а хтось перед префіксом звик набирати «38» – 38044 4968432. З вхідними дзвінками також не все просто – міські дзвінки надходять без коду міста (4968432), а мобільні – з префіксом оператора. Контакт-центру перетворення номерів необхідне для стандартизації зберігання та пошуку телефонів.
Вихідні дзвінки оператори зв’язку приймають від Окі-Токі у своєму форматі і майже ніколи в міжнародному.
Наприклад, якщо ваш бізнес зростатиме, і ви відкриєте представництво в Німеччині або ще деінде – номер клієнта без коду країни буде створювати плутанину і, строго кажучи, буде позбавлений сенсу.
Тому в CRM та ACD всі номери мають бути приведені до одного виду, інакше дублікати номерів неминучі. Тому ми рекомендуємо усі номери зберігати у форматі Код країни, код міста, номер абонента, наприклад: +380444968432.
Відповідно до цього вступу, місць, де необхідне перетворення номера, як мінімум чотири.
Перетворення номера, набраного оператором
У меню «Черги та дзвінки» вибираємо потрібну Чергу , розділ «Операторське місце», поле «Перетворення номерів».
Правила перетворення номерів перераховуються через кому в один рядок. Ми можемо вибрати із запропонованого списку або прописати вручну.
Мої правила перетворення такі: [10]/+7, [11]/-8+7, [9]/+380, [10]/+38, [11]/+3. Що вони означають?
- [10]/+7 – якщо набрати 10 цифр, наприклад 9534700009 – система підставить 7 перед номером і дзвінок піде на мобільний номер клієнта Tele2.
- [11]/-8+7 – 11 цифр, префікс 8 заміниться на 7
- [9]/+380 – 9 цифр – система підставить 380 перед номером та дзвінок піде на мобільний номер клієнта з України
- [10]/+38 10 цифр 0501234567, підставить 38 перед номером та дзвінок піде на мобільний Vodafone
- [11] / +3. 11 цифр, 80671234567 – система підставить 3 перед номером та дзвінок піде на мобільний Київстар.
Будьте уважні і не допускайте двозначностей на кшталт 38067[7], 38050[7]. Такий запис передбачає до будь-яких набраних семи цифр додавання 38067 і 38050 одночасно і це неможливо.
Перетворення номерів у вхідних дзвінках
У меню «Черги та дзвінки» – виберіть потрібну Чергу , розділ «Номери телефонів», область «Вхідні дзвінки». На вкладці «Додатково» відкриється поле «Перетворення номера».
Перетворення під час імпорту контактів
Про налаштування Автоматичного перетворення номерів при імпорті є окрема стаття. В ній описані основні правила та валідація номерів при ручному імпорті та через API.
Правила, що використовуються, аналогічні налаштуванням перетворення в черзі. Можна вказувати кілька через кому.
Важливо! Якщо якийсь із телефонів не підходить ні під одне правило – не буде додано номер. І якщо всі телефони контакту не підходять під правила, не додасться контакт. У вікні імпорту ви побачите повідомлення про це.
Перетворення вихідних номерів на формат оператора зв’язку (для просунутих користувачів)
Постачальники послуг користуються різними форматами номерів. Хтось із них, як і ми, вимагає міжнародний формат із 12 цифр, а інші з 10. Щоб постачальники послуг приймали номер вихідної авторизації у потрібному форматі, необхідно налаштувати перетворення номера в шлюзі. Перейдіть в меню SIP-телефонія вкладка Постачальники , виберіть потрібний шлюз – редагувати – тонкі налаштування – Префікс та впишіть правило. Наприклад, «+3» означає, що перед номером додасться цифра 3. А «-38», що номер 380444968432 перед відправкою дзвінка на оператора буде видалено 38. Для особливих випадків необхідно використовувати ланцюжки перетворень /-38+545456.
Додатково
- Існують унікальні типи номерів, які не можна перетворити. Їх потрібно додавати як окремі напрямки у налаштуваннях телефонії. Наприклад, номер, який починається з “0800”.
- Якщо формат набраного номера не підтримується постачальником, він завершує дзвінок відповідями SIP 403, SIP 404. Про SIP відповіді від постачальника є окремий матеріал у двох частинах.